Kraftfuld marketingstrategi for din virksomhed

I denne artikel tager vi et kig på, hvordan man skaber og distribuerer effektivt indhold – baseret på research og analyser.

Har en fantastisk hjemmeside

Hvis der er én ting, der vil afskrække folk fra din virksomhed, er det at have en dårligt designet hjemmeside. Tænk over det, du har gjort det svære ved at få det klik og bringe kunden til dit websted – og de synes, at webstedet er brugeruvenligt, svært at navigere eller ikke logisk udformet.

 

Når du har et dårligt webstedsdesign, kan det påvirke afvisningsprocenten, engagementet og din evne til at informere og konvertere potentielle kunder. Det kan også påvirke dit brand og din evne til at opbygge tillid negativt. Kunder gør deres første indtryk på få sekunder, og et dårligt webstedsdesign kan være skadeligt for din virksomhed. Køb Hjemmeside.

 

Dette er så simpel en fejl at undgå, så begå ikke denne grundlæggende fejl.

Glem ikke e-mail

E-mail har mange fordele som markedsføringskanal. Det er nemt at gøre, nemt at automatisere, tillader øjeblikkelig kommunikation, koster meget lidt og kan nå et stort antal potentielle kunder med de højeste åbningsrater.

 

Når du har tilføjet en persons adresse til din mailingliste, skal du sørge for at levere interessant, værdifuldt og relevant indhold, som folk faktisk åbner i stedet for at slette med det samme eller sende til “spam”-boksen – ellers spilder du bare din tid.

 

Hovedideen er at få folk til at vende tilbage til din hjemmeside på et senere tidspunkt, når de sandsynligvis vil købe dit produkt. E-mail-leads har stadig en af ​​de højeste konverteringsrater af alle kilder.

 

Sponsor et lokalt sportshold

Med så meget, der bliver gjort online i dag, glemmer folk nogle gange de mere traditionelle måder at opnå synlighed på. For lokale virksomheder er sponsorering af et lokalt sportshold stadig en god måde at øge bevidstheden om din virksomhed på.

 

Folk elsker deres lokale sportshold, og at have dit logo prydet på sættet vil få folk til at forbinde dit brand med lokalområdet. De vil være mere tilbøjelige til at tænke på dig, når de har brug for dit produkt og vil være mere tilbøjelige til at komme til dig på grund af den lokale forening.

 

Arbejd med henvisningerne

Brug dine eksisterende kunder til at skabe flere forretninger: prøv at tilskynde til henvisninger for at tilskynde dine kunder til at få flere ind.

 

Det er svært at generalisere her, da dette kan tage så mange former afhængigt af, hvilken slags virksomhed du driver. Men hvis du tilbyder belønninger som gratis produkter, gaver, rabatter eller noget andet, vil dine allerede tilfredse kunder med glæde bringe flere kundeemner til dig.

 

Den anden fordel ved henvisninger er, at hvis dine kunder anbefaler dig til deres venner, vil deres venner automatisk være mere disponerede for at stole på dig. Af denne grund tilbyder henvisningsleads en meget højere konverteringsrate end mange andre kanaler.

Spørg kun glade, tilfredse kunder om henvisninger

  • Giv et incitament til både henvisningen og til den person, der henviser, hvis deres lead konverterer.
  • GØR det til en fast vane at bede om henvisninger.
  • LÆG IKKE konstant på de samme kunder for henvisninger. De føler måske, at det er alt, hvad de betyder for dig.
  • Lad IKKE hot leads blive kolde. Følg op på alle henvisninger med det samme.
  • Stil IKKE ja-eller-nej-spørgsmål for at få en henvisning (f.eks. kender du nogen, der kunne være interesseret i denne service?). Hold spørgsmål åbne.
  • Skab klæbrige kunder

 

Undersøgelser viser, at det koster 4 til 10 gange mere at få en ny kunde, end det gør at beholde en eksisterende, så glem ikke at allokere noget af dit marketingbudget til de mennesker, der allerede kan lide dig og kender til din virksomhed.