Derfor skal I pakke jeres produkter ansvarligt ind inden afsendelse

Ejer du en virksomhed? Så skal du læse med her. Her kan du nemlig blive lidt klogere på, hvorfor det er så afsindigt vigtigt, at I som virksomhed sørger for at pakke jeres produkter ansvarligt ind inden I afsender til kunden.

Den rette beskyttelse

Det er vigtig med god emballage til indpakning, fordi dine pakker er bedre beskyttet.

En pakke der bliver sendt direkte ud til kunden ser en hel del ting, før de overhovedet nå frem. Postvæsenet er ikke altid det allerbedste og en pakke kan hurtigt få sig noget af en rystetur eller rutsjetur omme bag i en varevogn eller postbil.

Af de grunde er det derfor afsindigt vigtigt at pakke sine produkter rigtig godt ind, når man sender dem afsted til en kunde. På den måde sikrer man sig mod at der kommer til at ske noget med selve produktet.

Husk miljøet – og økonomien

Husk dog altid at tænk på miljøet – og virksomhedens pengepung. Sender du varer som der kan ske det mindst ved, så pak dem godt ind, i en stor kasse. Men har du også enkelte varer der ikke fylder meget og kan holde til noget, som f.eks. skærmbeskyttelse, ja, så kan det faktisk være en god idé helt at droppe en kasse, men udelukkende bruge en tynd boblekuvert. På den måde sparer du miljøet og klodens ressourcer ved ikke at bruge for meget emballage – og sælger du mange styks skærmbeskyttelser, så vil den økonomiske besparelse også løbe godt op af, især over tid. Det er selvfølgelig ikke kun med skærmbeskyttelse at dette er gældende, det gælder massevis af andre, små produkter, der er holdbare.

 

Negativt syn på virksomheden

Det er så træls at blive ringet op af en kunde og få af vide, at ens dyre produkt er gået i stykker på vej hjem til dem. Og det er mindst lige så træls for kunden og deres billede af jeres virksomhed kan hurtigt blive negativt, når de på den måde får modtaget et produkt der er i stykker.

Det kan virke meget uprofessionelt for en kunde, når man modtaget er produkt der er i stykker og hvor virksomheden ikke har sørget for at passe godt nok på det, indtil det nåede frem i kundens hænder. Man kan på den måde sagtens risikere, at kunden vælger at købe ved en anden virksomhed fremover – en virksomhed som passer bedre på deres varer.

Ridset pakke

Selvom der ikke sker noget med selve produktet inde i den pakke, som den bliver sendt i, så kan selve pakken også hurtigt få sig nogle skrammer, hvis den ikke er godt pakket ind. Også det kan give et meget negativt syn af din virksomhed.

Selve indpakning af produktet er nemlig også en del af det du sælger. Du kan sammenligne det lidt med julegaver. Ingen synes det er særlig fedt at få en julegave juleaften, hvor indpakningen er helt i stykker og ridset over det hele.

Skriv et svar